MUSA AMAN MAHU SERTAI BERSATU?



POLITIK SEMASA

Menurut sumber,Mantan Ketua Menteri Sabah Tan sri Musa Aman telah memanggil pemimpin UMNO negeri bermesyuarat di kediaman beliau baru baru ni.

Antara perkara dibincangkan adalah rancangan untuk membawa Parti BERSATU (PPBM) bertapak Sabah.Alasan yang diberikan adalah Parti Warisan adalah parti yang berbilang kaum dan ada kaum cina di dalamnya.

Oleh itu Musa berpendapat adalah lebih baik membawa parti BERSATU ke Sabah untuk membawa agenda perjuangan untuk Bumiputera atau kaum asal Sabah.

Dalam pertemuan itu tidak kelihatan beberapa pemimpin utama UMNO negeri seperti YB Hajiji dan YB Masidi.

Ia menjadikan persoalan samada pertemuan ini adalah atas permintaan peribadi Musa Aman dan tiada berkaitan dengan UMNO negeri.

Umum mengetahui YB Hajiji adalah pengerusi UMNO negeri yang dilantik menggantikan Musa Aman.Dan tanpa kehadiran beliau adakah pertemuan ini menggambarkan yang UMNO negeri di ambang krisis?

Perkembangan politik terkini menunjukkan kecenderungan bekas pemimpin BN lebih mesra kepada kerajaan.Adakah pertemuan ini petanda yang UMNO Sabah bakal berkubur atau kita akan melihat satu lagi parti baru bakal mewarnai politik Sabah?

Sama sama kita nantikan.

Comments

Musa Aman cut all of your stupid crap.
Unknown said…
Apa beza umno dan peribumi ?
Tun kini ke ambang menghancurkan Sabah dengan projjek ic pti menternakwarisan warisan bagi meniadakan MA63.
Unknown said…
Betul tu tuan,,,system penghancuran halus melalui ic immi13,,,selepas itu orang asal sabah akan lebih parah
AMID said…
Entah apa jadi dengan para pemimpin dan parti politik di Sabah kini. Demi selamatkan diri sanggup mengkhianati amanah rakyat yang menggundi mereka.
Unknown said…
Kehancuran demi kehancuran kian mewarnai negeri sabah, peribumi asal sabah.
Pemimpin dari suku yg berbeza masing2 dgn agendanya.hanya segelintir yg masih kuat dgn agenda asal sabahan...apa akan jadi pada negeri ini bila kehancuran direlakan...
Unknown said…
Kemasukan Parti Peribumi ke Sabah 2x5 ceritanya dgn UMNO Malaya.
Randdy G Epou said…
Tak perlulah bawah parti Malaya di Sabah
Rakyat Sabah tak perlulah tu
Rakyat Sabah mahukan
Hak hak Sabah dikembalikan
20 perkara
100% minyak Sabah di kemablikqn
Bebas beragama
Kembalikan status sabag
Sebagai negara
Unknown said…
Kamu jadilh parti2 baru.. ssh mau fhm skrang org2 politik nie.. bkn mau mrh sbb skjp lwn sampai mati skjp lg kwn pula TAPI penat bh undi kita tidak DIHARGAI oleh yb2 nie yg tiada pendirian!! Senang2 ja lompat krn kepentingan sendiri!! Sepatutnya ada Akta/undang2 utk semua parti/YB2 jika mau melompat setelah PENAT2 Kita sbg rkyt undi buat juga sekali UNDI TERIMA/TIDAK TERIMA drpd rkyt.. jgn kasi main2 bh kita!!!
Nabahu2u said…
issskk... Saya hanya mampu senyum sja bah...
Unknown said…
Lebih kepada menyelamatkan diri.
Unknown said…

Kita sudah usaha memilih selebihnya kita berdoa minta kehendak Allah saja yg jadi, fikir dan komen sampai gila pun rugi sendiri, usaha sampai habis duit dan masa pun tak ada yg perduli.
Emerlyann said…
Bah,buka banyak2 peluang perkerjaan. Bagi org sabah perantauan dari semenanjung balik ke Sabah.
Terutama pembantu pembedahan pergigian.
EraQQ said…
Artikel yang bagus ^^
Izin Coment & Share Ya ^^
WA : 082161434588

Poker Online
Bandar Poker
Domino99
BandarQ
Bandar66
Mohammad Ismali said…
kesaksian nyata dan kabar baik !!!

Nama saya mohammad, saya baru saja menerima pinjaman saya dan telah dipindahkan ke rekening bank saya, beberapa hari yang lalu saya melamar ke Perusahaan Pinjaman Dangote melalui Lady Jane (Ladyjanealice@gmail.com), saya bertanya kepada Lady jane tentang persyaratan Dangote Loan Perusahaan dan wanita jane mengatakan kepada saya bahwa jika saya memiliki semua persyarataan bahwa pinjaman saya akan ditransfer kepada saya tanpa penundaan

Dan percayalah sekarang karena pinjaman rp11milyar saya dengan tingkat bunga 2% untuk bisnis Tambang Batubara saya baru saja disetujui dan dipindahkan ke akun saya, ini adalah mimpi yang akan datang, saya berjanji kepada Lady jane bahwa saya akan mengatakan kepada dunia apakah ini benar? dan saya akan memberitahu dunia sekarang karena ini benar

Anda tidak perlu membayar biayaa pendaftaran, biaya lisensi, mematuhi Perusahaan Pinjaman Dangote dan Anda akan mendapatkan pinjaman Anda

untuk lebih jelasnya hubungi saya via email: mahammadismali234@gmail.comdan hubungi Dangote Loan Company untuk pinjaman Anda sekarang melalui email Dangotegrouploandepartment@gmail.com

Popular posts from this blog

5 FAKTA DARI PERJANJIAN MALAYSIA 1963

PERJUDIAN GELAP MAKIN BERLELUASA DI KOTA MARUDU.SABAH

RAYUAN MUSA GAGAL,DSSA KEKAL KETUA MENTERI SABAH